Bezpečnostní informační systém
Dopravní nehody
Aktuality > Dopravní nehody
BEZPEČNÁ DOPRAVAPRVNÍ POMOCPOŽÁRYOSOBNÍ BEZPEČÍMIMOŘÁDNÉ UDÁLOSTIPRO ŠKOLY

Řidička fabie, která zemřela při srážce s dodávkou na Jihlavsku, měla na autě letní pneumatiky

13.11.2024
V souvislosti se středečními ranními dopravními nehodami, z nichž jedna měla bohužel tragické následky, policisté opětovně apelují na všechny řidiče, aby za současných klimatických podmínek nevyjížděli na silnice s vozidly, na nichž nemají zimní pneumatiky. Při ohledání osobního vozidla z ranní dopravní nehody, při níž zemřela mladá řidička, policisté zjistili, že na vozidle byly užity letní pneumatiky.
Současně varují, že při současných klimatických podmínkách řidiči musí počítat s tím, že se na silnicích může objevit námraza a tomu by měli přizpůsobit rychlost a způsob jízdy.






Zákon o provozu na pozemních komunikacích upravuje použití zimních pneumatik při jízdě na všech silnicích na území České republiky. Řidič je povinen na vozidle užít zimní pneumatiky v období od 1. listopadu do 31. března, pokud se na vozovce nachází souvislá vrstva sněhu, ledu či námraza nebo vzhledem k povětrnostním podmínkám lze takové jevy předpokládat. U motorových vozidel s maximální přípustnou hmotností nepřevyšující 3 500 kg musí být zimní pneumatiky umístěny na všech kolech vozidla a hloubka dezénu hlavních dezénových drážek nebo zářezů musí být nejméně 4 mm. Vozidla s maximální přípustnou hmotností převyšující 3 500 kg musí mít zimní pneumatiky umístěny na všech kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly. Hloubka hlavních dezénových drážek nebo zářezů musí být nejméně 6 mm.

Každý řidič má odpovědnost nejen vůči sobě, ale také k ostatním účastníkům silničního provozu, a proto za nepříznivých podmínek by měl v zimních měsících vyjíždět s vozidlem pouze na zimních pneumatikách. Zimní pneumatika má při nízkých teplotách rozdílné vlastnosti než pneumatika letní. Při teplotách 4 °C stupně a nižších má zimní pneumatika lepší přilnavost k vozovce ve srovnání s letní pneumatikou.

[prolink]https://tydenikpolicie.cz/srazka-skodovky-s-dodavkou-u-hencova-skoncila-tragicky/[/prolink]

Stejně tak důležité je počítat se sníženou viditelností, a to zejména ráno a navečer. V ranních hodinách nebo v podvečer se v současné době také často v blízkosti silnic tvoří mlha, která představuje pro všechny účastníky silničního provozu možné riziko. Vjede-li řidič do úseku s mlhou, měl by okamžitě snížit rychlost vozidla, samozřejmě s ohledem na vozidla jedoucí za ním. Měl by zvětšit vzdálenost od vozidla, které jede před ním, zapnout mlhová světla, zvýšit svoji pozornost a plně se věnovat řízení. Používání předepsaného osvětlení na vozidle v případě zhoršené viditelnosti, za deště, mlhy nebo sněžení má svoje pravidla. Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu. Vozidlo musí mít za jízdy při snížené viditelnosti rozsvícena obrysová a potkávací nebo dálková světla, pokud je jimi vybaveno podle zvláštního právního předpisu.

Přední světla do mlhy smí řidič užít jen za mlhy, sněžení nebo hustého deště. Zadní světla do mlhy musí řidič za mlhy, sněžení nebo hustého deště užít vždy. Činná plocha světel nesmí být zakryta nebo nadměrně znečištěna. Řidič, který za snížené viditelnosti má nesprávně osvětlené vozidlo, se dopouští dopravního přestupku, za který může být řidič uložena pokuta v příkazním řízení až do výše 1 500 korun a ve správním řízení od 2 000 korun až do 5 000 korun.
...

Komentáře

Přidat komentář